My favorite Halloween by David

 

When I was a kid I loved Halloween because you got to dress up and you also got a lot of candy.  I loved to dress up like a hobo.  A hobo is like a homeless person.  Does that sound crazy?  Well, we loved it because we would put on our father's old clothes, wear an old tie, and put on a funny hat.  My mother would paint our chins black so it looked like we had beards.  Then we'd go out at night to get candy.  We always just used our old pillow cases for a candy bag.  We'd knock on our neighbor's doors and say Trick or Treat and they'd give us candy.  How great is that?

子供のころ仮装してお菓子をたくさんもらうハロウィーンが大好きでした。得にHOBOに変装することが大好きでした。HOBOとはホームレスのような人たちを言います。

そんな恰好をするとはへんですよね?

僕たちはお父さんの古い洋服、ネクタイ、帽子などをかぶって変装するのが大好きで、母は僕たちにあごひげがあるように僕たちのあごを黒く塗ってくれました。そのかっこうで夜外出してお菓子をもらうのです。

僕たちはいつもお菓子を入れる袋に古い使わなくなった枕カバーを使っていました。

近所のお家に行きTrick or Treat と言い、お菓子をもらいます。楽しそうでしょ?